неділя, 3 квітня 2022 р.

Виховна робота ( для учнів 11 класу ) 2022 рік

 Онлайн - бесіда "Як поводитися під час нападу" 01.04.2022 рік

Під час самозахисту треба діяти обережно, щоб не  було перевищення оборони. Відповідно до статті 36 (необхідна оборона) Кримінального кодексу України, перевищення меж необхідної оборони тягне кримінальну відповідальність лише у випадках, спеціально передбачених у статтях 118 та 124 цього Кодексу.

Необхідно звертатися в поліцію, навіть якщо нападник від вас утік. Дзвінок в органи може посприяти тому, що злочин не відбудеться після того, як на вас напали й ви відбилися.

Що робити, якщо хтось нападає: рекомендації поліцейських

  1. Не забувайте про свій голос.

Якщо ви почнете кричати, це може злякати нападника, і він утече. Або ж ваш голос приверне увагу і хтось прийде на допомогу. Якщо інцидент стався в публічному місці, й агресивний чоловік від вас не відходить, не реагує на відмови, тоді голосно говоріть: «Відійдіть від мене!», «Не чіпляйтеся до мене» тощо.  Це приверне увагу інших людей.

Якщо в кафе чи барі лунає гучна музика, до вас чіпляється незнайомий чоловік, а ви його одразу вдарите… Незнайомі люди можуть не зрозуміти, що відбувається, адже вони вас не знають.  Хтось може подумати, що це пара вирішує таким способом стосунки. У таких випадках поліцейські радять  спершу голосом привертати до цього увагу.

2. Сподівайтеся лише на себе.

Варто самій оцінити ситуацію й  вирішити, як діяти. Так, на допомогу може хтось прибігти, або ж ні. Допомоги можна дочекатись, та не завжди вчасно. Деяким свідкам може бути взагалі байдуже, що відбувається.

3. Реально оцінюйте свої сили. У певних ситуаціях краще віддати сумку, якщо це врятує вам життя.

4. Завжди тримайте дистанцію.

Якщо агресивно налаштована людина від вас не відходить, краще  самій від неї відійти. Коли ви відійшли – це не програш, це правильний вихід із ситуації.

5. Обходьте якомога далі підозрілих і небезпечних людей.

Є неадекватні люди, які можуть самі до вас чіплятися. Дехто може це робити спеціально заради розваги, хтось – через психічні розлади.

6. Не економте на собі, аби потім не витрачати грошей на адвоката й лікування.

Якщо треба поїхати кудись пізно вночі, то краще замовити таксі, аніж іти самій через парк неосвітленою вулицею. Продумайте план поїздки, особливо врахуйте, як будете добиратися назад, додому.

7. Якщо все ж ідете пізно вночі вулицею, то дороге намисто або ж сережки краще сховати. 

Поліцейські розповіли, що є такий термін, як «віктимна поведінка», коли людина надмірно привертає до себе увагу та ніби «напрошується» стати жертвою. Краще біля групи підозрілих людей не рахувати гроші, не демонструвати дорогих речей тощо. Просіть когось із родичів чи знайомих вас зустріти, якщо є така можливість.

8. Запишіться на тренування з самооборони або ж на один із видів бойових мистецтв чи єдиноборств, де навчать прийомів самозахисту. 

Люди, які володіють  прийомами самооборони, зможуть їх застосувати  на практиці в непередбачуваних ситуаціях. Важливо знати, як завдавати удар, як  правильно  скласти кулак, щоб під час захисту не завдати собі ушкоджень.

Одного тренінгу з самооборони замало, щоб уміти  захищатися. На заняттях із єдиноборств чи самозахисту техніку ударів відпрацьовують багато разів.  Але навіть професійні спортсмени можуть бути заскочені зненацька, бо на заняттях тренер учить за правилами, а на вулиці можна зустріти «бої без правил».

9. Для самозахисту можуть знадобитися ключі, звичайна ручка, газовий балончик, блокнот, книга, телефон.

Усім цим ви можете вдарити нападника.

10. Носіть із собою ліхтарик.

У деяких під’їздах темно або ж погане освітлення.

11. Вивчіть правила використання спецзасобів.

Звісно, коли в руках є ключі з брелоком  –  це добре, але ефективніше мати газовий балончик для самозахисту.  Важливо, щоб спецзасіб можна було швидко дістати й застосувати в разі нападу. Можна носити в кишені, або ж у руці, але не десь далеко в сумці.

Варто не лише носити з собою спецзасоби, а й  уміти їх правильно застосувати за потреби. На деяких балончиках є «пломба», і перед першим застосуванням її треба зняти.

Коли використовуєте газовий балончик, то враховуйте напрямок вітру.  Іноді можна балончик застосувати «проти себе», не плануючи цього. Якщо  це вже  сталося, то не вдихайте повітря у «хмарині» . Відійдіть крок назад, не тріть очей, не змивайте гарячою або ж теплою водою з милом. Допомогти боротися з наслідками використання газового балончика може тільки холодна вода.

12. Використовуйте електрошокер.

Якщо у вас є електрошокер, то ним можна просто налякати людину, продемонструвавши його функціональність. Шум електрошокера може добряче налякати.

Поліцейські зазначили, що використання шокера можна кваліфікувати як зумисне нанесення тілесних ушкоджень. Також варто бути обережним, використовуючи шокер, бо можуть виникнути питання щодо перевищення самооборони.

13. На вас до кінця життя може ніхто не напасти, але немає гарантії, що цього не станеться. Краще знати, що треба робити при нападі, аби захистити себе.

Використане джерело: https://povaha.org.ua/yak-zahystytys-vid-napadu-porady-politsejskyh/.



Онлайн - бесіда "Вплив навколишнього середовища навколо людини"11.04.2022 рік

Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=Xfek1SqNt1Q.



Онлайн - бесіда: "Попередження проникнення радіонуклідів в організм людини" 13.04.2022 рік  Використане джерело: комплект бесід для 11 класу.


Онлайн - бесіда "Наркотики і підлітки" 15.04.2022 рік

Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=UDl0fXM9UCI.


20.04.2022 рік

Онлайн-бесіда "Способи очищення та методи зниження радіонуклідів у харчових продуктів у домашніх умовах". Використане джерело: комплект бесід для 11 класу.




22.04.2022 рік

Онлайн - тренінг: Основи сімейного щастя 

Мета: сформувати уявлення старшокласників про сімю, сімейні стосунки, ознайомити з засадами побудови сімейних відносин.

Завдання:

1.     Усвідомлення значення слів «шлюб», «подружжя», «сімя»

2.     Озброїти учасників знаннями про шлюб як юридичну основу сімї.

3.     Ознайомити з функціями сімї, особливостями шлюбно-сімейних відносин.

4.     Ознайомити з особливостями виконання сімейних ролей.

 

І. Вступна частина.

1. Привітання. Вправа на активізацію уваги, зняття напруги.

2. Повторення правил роботи групи.

3. Проголошення теми, мети заняття.

4. Очікування.

 

ІІ.Основна частина.

1.     Вступне слово. Інформування.

Ви стоїте за крок до самостійного дорослого життя. У своїх мріях вимальовуєте його щасливим. Запорукою особистого щастя багато хто з вас вважає створення сімї. Але сімейне щастя не дається у готовому вигляді. Чоловік і жінка мають створити гармонійний союз рівноправних громадян.

Шлюб і сім’я поняття різні. Давайте звернемося до словника.

Шлюб – союз чоловіка та жінки з метою створення сім’ї.Існує шлюб церковний(освяений церквою) і цивільний, який реєструється органми держави.

Сімя, родина – суспільний осередок, що складається з групи людей, звязаних між собою кровними родинними або шлюбними звязками.

Подружжя – чоловік і жінка, що перебувають у шлюбі.

А якщо звернкмося до етимологічного словника, то слово

«Шлюб» (укр.) -від старослов. « Сълюб» - урочиста обіцянка «злюбитись», тобто домовитись.

«Брак» ( рос.) – від старосл. «брачити» -  відбирати, тобто вибирати хороше, потрібне і відкидати погане, непотрібне.

«Подружжя» (укр.) – розкриває саме цей його зміст –друзі, помічники, тоді як російською « супруги» - ті, що йдуть в одній упряжці.

Церковний шлюб

« Я (...) , беру собі тебе (...) за жінку і шлюбую тобі любов, вірність і подружню чесність та що тебе не покину аж до смерті. Так мені, Боже, допоможи, в Трійці Святій, єдиній і всі Світі.»

2.     Вправа  «Шлюб як основа сімї»

Основою сімї є шлюб. Кожна держава зацікавлена в тому, щоб сімя була міцною. Своє шлюбно-сімейне законодавство має кожна країна.

 

Опрацювання витягів з нового сімейного кодексу ( розділи «Шлюб», «Сім’я», « Акти громадянського стану»)

І група

1.     З якого віку  можна взяти шлюб?

2.     Що потрібно для укладення шлюбу?

3.     Чи є обмеження на різницю у віці подружжя або на верхню межу  віку?

4.     Чи має юридичну силу церковний суд?

      ІІ група

1.     Які права  на сімю має особа?

2.     Хто складає сім’ю?

3.     Як держава захищає сім’ю?

      ІІІ група

1.     Які права мають подружжя?

2.     Хто з подружжя має більше прав у сімї?

3.     Як розподіляються обов’язки між подружжям? 

 

3.     Вправа . «Функції сім’ї»

Що саме робить сім’ю щасливою? Передусім, розуміння членами сім’ї того, як влаштованга сім’я, які функції вона виконує, які вимоги висуває до людини як до сім’янина. Які ж функції виконує сім’я? ( записувати на аркуші) Подумайте і дайте свої відповіді.( Після того як учасники висловили свої міркування, йде опрацювання матеріалу для поглиблення своїх знань).

Висновок.

 

4. АНКЕТА "РОЛІ ЧОЛОВІКА І ДРУЖИНИ В СІМ'Ї"

Проти кожного твердження поставте ту позначку (чоловік, жінка або разом), яка відповідає вашим переконанням.

1. Вирішувати, скільки мати дітей.

2. Вирішувати, коли народжувати.

3. Перебудовувати свою роботу, щоб піклуватися про дітей.

4. Стежити за здоров'ям дитини, членів сім'ї, займатися лікуванням.

5. Виховувати дітей.

6. Дбати про покупки.

7. Заробляти гроші, забезпечувати матеріально.

8. Виконувати громадські та політичні обов'язки.

9. Готувати їжу,

10. Дбати про охайність одягу (займатись шитвом, пранням, харчуванням).

11. Дбати про чистоту житла.

12. Займатись ремонтом приладів.

13. Вміти водити машину.

14. Вирішувати проблеми сім'ї.

15. Слідкувати за охайністю дітей.

16. Піти на службу в армію або міліцію.

17. Працювати керівником виробничого колективу, підприємства.

18. Допомагати членам родини порадами, підтримувати морально.

Обговорення:

 Яким  ролям у майбутній сім'ї надали перевагу уча­сники: традиційним чи егалітарним? Чи хотіли б ви відповідати тим тендерним стереотипам, які поширені серед ваших: ровесників? Чи збігалися б відповіді ваших батьків з вашими відповідями? В чому причина того, що уявлення про тендерні роді змінюються?

1. Нерівномірний розподіл праці (з перевантаженням одних і недовантаженням інших).

2.Патріархальний (традиційний) розподіл праці (з чітко визначеними видами «жіночих» і «чоловічих» видів праці).

3.Партнерський розподіл праці (з гнучким розподілом праці, який враховує, як ставлення до цієї  праці в цілому, так і в реальну поточну можливість її виконати).

Сім'ї з нерівномірним та традиційним розподілом відрізняються мало, тобто традиційний розпод!л також є, часом, нершномірним.

1. Обговорення:

 Яким  ролям у майбутній сім'ї надали перевагу уча­сники: традиційним чи егалітарним? Чи хотіли б ви відповідати тим  стереотипам, які поширені серед ваших: ровесників? Чи збігалися б відповіді ваших батьків з вашими відповідями? В чому причина того, що уявлення про  роді змінюються?

5.Робота в групах «Розподіл влади в сім'ях».

і) Учитель коротко розповідає про існування в суспільстві таких 3-х типів сімей в залежності від розподілу влади: патріархальні сім'ї, матріархальні сім'ї, егалітарні сім'ї. Далі вчитель розділяє між 3-ма групам по одному з цих видів і просить описати кожен з них, його характеристики, який розподіл ролей в цих сім'ях.

Патріархальні сім'ї - сім'ї, главою в яких є батько, тільки він розподіляє матеріальні ресурси І приймає життєво важливі рішення щодо дружини, дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку; владу в родині має тільки він.

Матріархальні сім'ї - сім'ї, главою в яких с мати, тільки вона розподіляє матеріальні ресурси і приймає життєво важливі рішення щодо чоловіка, дітей, усіх важливих проблем функціонування сімейного осередку; владу в родині має тільки вона.

Егалітарні сім'ї - сім'я, в якої немає чітко вираженого голови, обов'язки розподіляються ситу-.Ітивно, а рішення приймаються колегіальне або передоручаються тому, хто компетентніший у розв'язанні певної проблеми.

ІІІ. Заключна частина.

1.     Підсумок заняття. Прощання.

Використане джерело: https://vseosvita.ua/library/trening-osnovi-simejnogo-sasta-111766.html (Васютенко Раїса Миколаївна).




25.04.2022 рік 

Онлайн - бесіда " Проблема забруднення та нестача питної води". 




Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?.v=Y_7pzk9vXeA.




 26.04.2022 рік

 Відеоперегляд "Чорнобильська катастрофа: історія про трагедію, яка назавжди закарбувалася в пам'яті. Одна історія". 

Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=UhgXiUf9vX8.


27.04.2022 рік

Онлайн - бесіда "Інформація, яку необхідно пам'ятати". Використане джерело: комплект бесід для 11 класу.


29.04.2022 рік

Онлайн - бесіда "Кліщі та інфекційні захворювання, які вони переносять".

Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=6YyEgiwugC0.


Немає коментарів:

Дописати коментар