четвер, 21 квітня 2022 р.

25.04 - 28.04.2022 рік Завдання для 7,8,9,11кл.

 


Зворотній зв'язок, ваші запитання та виконані завдання відправляйте на мою електронну пошту: lasyrija@gmail.com 

або на вайбер 050 138 2423 

Понеділок 25.04.2022

 1)Українська мова 9 клас

Тема: РМ.34. Текст, структурна організація тексту.

Завдання: 1.Ознайомтесь із поданим матеріалом.

Кожне наступне речення тексту має доповнювати, уточнювати, розвивати або спростовувати думку, висловлену в реченні попередньому.

Проте щодо свого смислового   навантаження  речення тексту не є рівноцінними. Є такі, що, відзначаючись відносною самостійністю, несуть найважливішу інформацію -  вони називаються автосемантичними (самозначними). Інші речення допомагають уточнити, поглибити, конкретизувати зміст  автосемантичного речення.

Для позначення такої групи речень, що складається з автосемантичного речення і речень, від нього залежних, лінгвістами пропонувалися різні терміни: компонент тексту, прозаїчна строфа, надфразова єдність, лінійно-синтаксичний ланцюжок, складна синтаксична єдність. Найчастіше вживаним є термін складне синтаксичне ціле (ССЦ). ССЦ є проміжною ланкою між текстом і реченням.

Таким чином, складне синтаксичне ціле (ССЦ) – це група речень, об’єднаних тісним логічним і синтаксичним зв’язком, які являють собою  більш повний у порівнянні з реченням розвиток думки1.

ССЦ може виступати  компонентом, частиною тексту, але може існувати й самостійно як мініатюрний  художній твір. В окремих випадках ССЦ може складатися  з одного речення – це можливо тоді, коли в межах одного речення охоплено тему з підтемами та підсумковою кінцівкою.

Суттєвою ознакою ССЦ є його змістова (тематична) єдність – це означає, що всі речення, що входять до його складу, об’єднані однією мікротемою.  Тому межа ССЦ проходить саме в тому місці, де  закінчується розвиток мікротеми.

2.Виконайте вправу на закріплення.

Прочитати текст, визначити межі ССЦ. Пояснити, як ви їх визначили. З’ясувати підтему кожного з ССЦ, вказати автосемантичні речення (їх підкреслено).

                                                                        Кобзар

На п’ятнадцятому році життя Михайло Кравченко, тяжко захворівши, втратив зір. Щоб заробити на шматок хліба, сімнадцятирічним він почав вивчати кобзарське мистецтво.

На початку минулого століття з Кравченком познайомився  відомий український художник і фольклорист Опанас Сластьон, і згодом між ними зав’язалася дружба. Саме Сластьон записав і подав до друку тексти складених кобзарем дум.

Завдяки художнику ми маємо відомості  про життя народного співця. Михайло жив у невеликій хаті з сім’єю: дружиною й трьома синами. Щоб утримувати родину, він, окрім кобзарювання, займався плетенням мотузок, що для незрячого було невимовно тяжко.

Свої пісні й думи кобзар виконував спочатку в рідному селі, пізніше подорожував  до  Харкова, Києва, Одеси, Санкт-Петербурга. Слава про кобзаря як про видатного виконавця розійшлася Україною та за її межами.

Злидні, поневіряння, безперервні вимушені мандри, підірвавши здоров’я народного митця, дочасно звели його в могилу.

За В.Корнелюком.

Використане джерело: https://www.schoollife.org.ua/strukturna-organizatsiya-budova-tekstu-9-klas-ukrayinska-mova/#google_vignette.




2)Українська мова 11 клас

Тема: Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту.
Завдання: Перейдіть за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=3r3XVow3qnU, ознайомтесь. Виконайте тест за посиланням:  https://naurok.com.ua/test/join ( код доступу 5152651).

3)Українська мова 8 клас
Тема: Розділові знаки при вставних словах. словосполученнях і реченнях. Тренувальні вправи.
Завдання: Виконайте впр.9 (всі завдання!) на стор.200 (підручник).

4)Українська мова 7 клас
Тема: Види прийменників за будовою.
Завдання: Перейдіть за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=j8aXeegMkHY&t=342s ( з 5:42 дивимося відео), повторіть правило на стор.212 (підручник), виконайте впр.470, 472 на  стор.213 - 214.
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=j8aXeegMkHY&t=342s.

5) Українська  література11 клас
Тема: Символічність образу Сабірли. 
Завдання: За посиланням: https://ua.krymr.com/a/26990435.html(починайте читати з "Його звали Сабирли - Терплячий"... Охарактеризуйте образ Сабирли (письмово).

7) Українська мова 7 клас
Тема: Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.
Завдання: Підручник. стор.214 (правило), впр.479.

Вівторок 26.04.2022

1)Українська мова 11 клас
Тема: Творення присвійних прикметників . Творення прикметникових форм від різних географічних назв.
Завдання: Перегляньте презентацію за посиланням: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-ukrainskoi-movi-na-temu-tvorenna-prisvijnih-prikmetnikivtvorenna-prikmetnikovih-form-vid-riznih-geograficnih-nazv-539385.html, виконайте завдання на сл.8-9 ( у 3 колонки записати слова с суфіксами).



2) Українська  література11 клас
Тема: Контрольна робота "Література епохи "соціалістичного реалізму" й кримськотатарська література".
Завдання: Виконайте к.р. за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join (код доступу 1787592).
Використане джерело: https://naurok.com.ua/test/join.

3) Українська  література 7 клас
Тема: Контрольна робота №5 "Ти знаєш,що ти людина?" (твір).
Завдання:  I.Ознайомтесь!
                                   Як писати твір:
     1.    Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору.

2.    На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.

3.    Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.

4.    Проілюструйте тезу необхідними прикладами або доказами.

5.    З’ясуйте послідовність наведення аргументів (доказів).

6.    Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.

7.    Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци.

8.    Перевірте написане, виправте помилки.

II. Перелік тем:

o   Чи варто за добро відповідати жорстокістю» (за твором Л. Пономаренко «Гер переможений»).

o   «Чи заздрю я щастю Павлуся» (За твором О. Стороженка «Скарб»).

o  «Хто доброго чоловіка минає, той щастя не має» (за твором Б. Лепкого «Мишка»).

o   «Яким я уявляю людське щастя».

o   «Істинні та фальшиві цінності в житті людини»

o   «Від чого залежить мій власний вибір».

III. Напишіть контрольний твір.


4)Українська мова 8 клас
Тема: Речення із звертаннями, вставними словами, реченнями. Тренувальні вправи.
Завдання: Виконайте впр. 6,7 (підручник) на стор.204.

5) )Українська мова 9 клас
Тема: Складне синтаксичне ціле (ССЦ). .Його основні ознаки. ССЦ і абзац. Види і засоби міжфразового зв'язку.
Завдання:  Ознайомтесь та напишіть конспект.
 У мовленні окремі речення звичайно виступають не ізольовано, а поєднуються між собою за змістом і за допомогою граматичних засобів, утворюючи блоки речень, через які відбувається розвиток думки та послідовне розгортання змісту (теми). Такі блоки речень, пов’язаних між собою як своєю семантикою, так і граматично, становлять складне синтаксичне ціле (ССЦ), або, за іншою термінологією,
складну синтаксичну (надфразну) єдність.Порівняно з реченням ССЦ характеризується більш повним розвитком думки.

У ССЦ виділяють зачин (початок думки, теми), розгортання думки чи повідомлення (розвиток, виклад теми) і кінцівку (підсумок сказаного). Зачин зосереджується в першому реченні, яке є найбільш самостійним і може навіть виділятися в окремий абзац, хоч і не завжди: іноді воно без наступних речень може бути й незрозумілим. Трапляється, що суть зачину викладається лише в якійсь частині першого речення або ж у двох реченнях. Зачин містить думку в найзагальнішому вигляді і становить основу для подальшого викладу. У розгортанні наступні речення послідовно розвивають чи пояснюють думку, що міститься в зачині. У кінцівці міститься підсумок усього вислову (теми) із погляду як змісту, так і синтаксичної структури. Проте кінцівки може не бути, якщо, наприклад, дане ССЦ входить до складу більшої синтаксичної цілісності.

До складу тексту поряд із ССЦ можуть входити й окремі речення (коли одне таке речення охоплює зміст якоїсь підтеми тексту).

ССЦ не слід ототожнювати з абзацом. Здебільшого ССЦ збігається з абзацом, але необов’язково. Так, одне ССЦ може охоплювати два чи й три абзаци і, навпаки, в абзаці може бути кілька ССЦ. Абзац і ССЦ — це різнорівневі категорії, які ґрунтуються на різних засадах: абзац — на композиційно-стилістичних, ССЦ — на синтаксичних, структурно-семантичних.

Основними засобами синтаксичного об’єднання речень у ССЦ є:

1) особові і вказівні займенники, займенникові прислівники (він, ти, ви, хто, його, це, так, тут, там, тод і та ін.);

2) лексичні повтори, що підкреслюють значення виділених слів у тексті;

3) однакові видо-часові і способові форми дієслів-присудків;

4) єднальні та протиставні сполучники (і, та, а, але, проте та ін.);

5) сполучники з приєднувальним значенням (також, і навіть, та й, та ще й);

6) частки(лише, тільки, немов, ніби, і, не, а, от тощо);

7) неповнота окремих речень та деякі інші засоби.

Залежно від способу зв’язку між реченнями, що входять до ССЦ, виокремлюють три основні структурні типи ССЦ: із ланцюжковим, паралельним і змішаним зв’язком. При ланцюжковому зв’язку речень, що входять до ССЦ, кожне наступне речення розкриває, уточнює, доповнює зміст попереднього, і в такий спосіб здійснюється розгортання думки, відбувається її рух. Засобами зв’язку між реченнями цього структурного типу ССЦ зазвичай виступають займенники, повтори слів, займенникові прислівники тощо. Василь Стус — людина рідкісної моральної обдарованості, голос сумління у світі розхитаних і розмитих понять честі, правди, порядності. Він зберіг свій стиль до кінця. І це було основою його трагедії. Він ніс даровану йому іскру Божу з гідністю й лицарською одвагою, не згинаючись і не обминаючи. На такій дорозі поети гинуть. (Є. Сверстюк).

При паралельному зв’язку речень усі повідомлення однаково доповнюють думку, висловлену в зачині, називають одночасні, рівноправні явища. Такі речення переважно однорідні за складом, однакові чи подібні за будовою, зв’язки між ними схожі на зв’язки між частинами складносурядних і безсполучникових складних речень з однотипними частинами. Засобами зв’язку звичайно виступають однакові видо- часові форми дієслів-присудків. Такі ССЦ використовуються переважно для опису послідовних, незалежних один від одного подій чи картин, а також одночасних дій, явищ. Над темним безмежжям лісів, які з усього боку затуляли небокрай, сходив весняний ранок. У повітрі чути було пахощі листя, що за кілька днів розпустилося з набубнявілих бруньок, і молодої, покропленої росою трави. Біля струмків, ще повноводих від весняної повені, золотилося латаття, мов коштовне гаптування на зеленому килимі. Перед сходом сонця панувала врочиста тиша (Ю. Крашевський).

Ланцюжковий і паралельний зв’язки можуть поєднуватися в межах одного ССЦ, утворюючи змішаний тип зв’язку речень, як, наприклад, у ССЦ Жовтень — другий місяць осені. Назва його пов’язана з кольором, що переважає в цей час у природі. Виблискують у небесній сині жовтою різьбою берези. Святковими у своїй красі стоять золотаво-червоні клени. Пагорби й схили відсвічують багряно- жовто-золотистими барвами (А. Волкова), де перше й друге речення пов’язані ланцюжковим зв’язком, а третє, четверте і п’яте — паралельним.

Використане джерело: https://subject.com.ua/ukrmova/dovidnik/287.html.

6) Українська література 9 клас

Тема: П.Куліш - відомий письменник, перший український літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису ("кулішівка").
Завдання:   Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=6QFGWxaXGd4, основне законспектуйте. 
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=6QFGWxaXGd4.


Середа 27.04.2022
1) Українська мова 7 клас
Тема: Синонімічні й антонімічні прийменники. 
Завдання: Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=GfO8QnMOSjs, виконайте впр.480 стор.216.
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=GfO8QnMOSjs.



2) Українська мова 9 клас
Тема: Аналіз контрольного твору.
Завдання: Виписати слова ( речення) з помилками. Повторити вивчені орфограми.

3)  Українська мова 11 клас
Тема: РМ.Інтерв'ю, репортаж,м кореспонденція, рецензія.
Завдання: Написати інтерв'ю з відомою людиною та рецензію на фільм.

4) Українська  література11 клас
Тема: Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи. Історико - культурна ситуація наприкінці XX - на початку XXIст.
Завдання: Напишіть реферат на подану тему.                                                                                 
5)Українська мова 8 клас
Тема: РМ. Складання діалогу на задану тему.
Завдання: Скласти діалог "Що таке добро", використовуючи вставні слова і звертання.

6)Українська література 8 клас
Тема: Борис Харчук "Діана" - оповідання про вірність.
Завдання: Прочитайте оповідання. Напишіть свої враження.


 Четвер 28.04.2022

1) Українська мова 9 клас
Тема: Актуальне членування речень у висловлюванні: дане і нове.
Завдання: Перегляньте презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-aktualne-chlenuvannya-81983.html, запишіть основне. Прочитайте початок висловлювання. Запишіть його, продовжуючи розповіддю про роль батьківського двору у вашому житті. Визначте «відоме» і «нове» у сконструйованому висловлюванні.



2) Українська література 9 клас
Тема: "Чорна рада". Динамічний інтригуючий сюжет. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. 
Завдання: Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=t8iyatS4cl0, прочитайте роман, напишіть цитатну характеристику головних героїв.
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=t8iyatS4cl0.


3) Українська  література 7 клас
Тема: Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. "Захочеш - і будеш", "Господь багатий нас благословив".
Завдання: Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=nCKYc0sXKyc, основне запишіть.
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=nCKYc0sXKyc.

4)  Українська мова 11 клас
Тема: Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні. складноскорочені слова, способи їх творення та написання.
Завдання: Виконайте впр.251. 253 (ЗНО), тест на стор.314.
Використане джерело: І.М.Літвінова "Українська мова. ЗНО".

5) Українська мова 8 клас
Тема: Контрольна робота на тему "Речення із вставними конструкціями".
Завдання: Виконайте тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join( код доступу 8346994).
Використане джерело: https://naurok.com.ua/test/join.

6) Українська література 8 клас
Тема: Степан Процюк "Аргонавти".
Завдання: Прочитайте, виконайте тест за прочитаним: https://naurok.com.ua/test/join ( код доступу 1964394).
Використане джерело: https://naurok.com.ua/test/join.

7) Українська  література11 клас
Тема: Постмодернізм і література сьогодення.
Завдання: Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?.
Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=2wxa0ZvJ60c.

Немає коментарів:

Дописати коментар