Зворотній зв'язок, ваші запитання та виконані завдання відправляйте на мою електронну пошту: lasyrija@gmail.com
або на вайбер 050 138 2423
Дід — це жива мудрість, неписана історія нашого народу. На своїх зігнутих плечах несуть діди стільки краси й ніжності, що може позаздрити їм будь-хто.
І коли в автобусі я бачу сідоглавого предка мого з в'язанкою бубликів, я чомусь думаю: зараз прийде в хату, добуде свій нехитрий гостинець і скаже своєму Іванкові: «А глянь, що я приніс від зайця...» Він посадить своє чорняве чи біляве онучатко, і воно, роззявивши ротика, слухатиме його простодушні оповіді, у яких переплететься дійсність і фантазія. І колись обов'язково прокинеться в його душі дідова краса, і живитиме його дідова мудрість і дідова мова (За В. Симоненком).
Текст № 2
Досвід, отриманий у спадок від своїх бабусь, залишається золотим набутком на все життя. Ще змалечку ці мудрі вчителі виховували в дітей любов до рукодільництва, господарських навичок. Споконвіків у нашого народу це було традицією, сталим неписаним законом.
Нерідко бабусі є творцями легенд, казок, прислів'їв та приповідок. «Тисячі речей,— писав Іван Франко,— у житті забудете, а тих хвилин, коли вам люба мама чи бабуся оповідали байки, не забудете до смерті».
Один із сучасних народознавців писав, що після проспіваної пісні, розказаного оповідання чи казки виконавці уточнювали: «То мене бабуся навчили». Те саме стосується і найрізноманітніших видів виробничих занять, і художніх промислів. Від бабці навчилась онучка прясти й ткати, плести, шити й вишивати, садити й вирощувати квіти, білити хату, працювати в городі, виховувати немовлят.
Часто бабуся заміняла неньку й батька, особливо в повоєнні роки, коли чимало дітей залишилося без рідних (За В. Скуратівським).
Текст № З
Кожна людина і кожний народ має свої святині. До цих святощів зараховуємо і пошану до матері. Вона дала нам життя, виростила й виховала.
Коротке це слово — мама, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Усе її життя з серця б'є великим невичерпним джерелом безкорислива любов до своїх дітей. Усе її життя — це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провини.
Мати... Це перше слово, яке з радістю та усмішкою вимовляє дитина. Мама — це те слово, яке найчастіше повторює людина в хвилини страждання й горя.
Поняття про щастя, добро і ласку нерозривно пов'язані в нас з образом найдорожчої людини — Матері.
А мамина колискова звучить найніжнішою музикою і тоді, коли посрібляться наші скроні. Вона з нами завжди, з тієї миті, коли ми починаємо відчувати себе. Слово «матір» є символом усіх людських вартостей. Не мав би світ стільки геніїв, стільки великих мужів, якби над їхнім дитинством не тремтіло б серце матері.
- Розглянути пам'ятку «Як готуватися до вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кількох джерел)». Запам'ятати особливості побудови вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кількох джерел).
ПАМ'ЯТКА
«Як готуватися до вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кількох джерел)»
- Прочитати тексти.
- Визначити стиль, тип і жанр мовлення кожного тексту.
- Скласти складний план відповідно до теми і змісту висловлювання.
- Виділити найважливішу інформацію в текстах, необхідну для переказу.
- Подумки відкинути другорядне.
- Викладати матеріал послідовно.
- Не скорочувати текст надмірно.
- Слід пам'ятати про причиново-наслідкові зв'язки та зображувально-виражальні особливості висловлювання.
“Норми літературної мови”
Назва норми |
Характеристика норми |
Орфоепічні |
Регулюють правильну вимову звуків,
звукосполучень і наголос у словах |
Орфографічні |
|
Лексичні |
Регулюють вживання слів у
властивих їм значеннях |
Граматичні |
Регулюють правильне творення
слів, уживання форм слів, побудову слів і речень
|
Стилістичні |
Регулюють уживання слів відповідно до
змісту та стилю мовлення |
Пунктуаційні |
Регулюють вживання розділових знаків у
реченнях |
- Подивіться невеличкий відеоролик про ті орфографічні помилки, що трапляються найчастіше, за версією О.Авраменка: https://www.youtube.com/watch?v=BF3kqDmr8yA.
- Спробуйте відредагувати тексти, використовуючи орфографічні правила.
Тексти для редагування:
Ольга
Кобиляньська,
“Миланхолійний вальс”
Неможу слухати
миланхолійної музики. А вже най менше такої, що преваблює зразу душу ясними, до
танцю визиваючими грациозними звуками, а від так, зрікаючися їх незамітно,
льється лиш одною широкою струєю смутку! Я роспадаюся тоді в чуття і неможу
опертися настроєві сумному, мов креповий флер, якого позбутися мені нетак
лехко. За те, як пронесется музика
блиску, я подвійно живу. Обнімала би тоді цілий сьвіт, заявляючі далеко-широко,
що музика грає! І класичну музику люблю. Навчила мене її розуміти і відгадувати
по “мотвах”, одна з моїх товарищок, якої душа не мов складалася з тонів і була
сама олицетворина музика. Вона вічно шукала гармоніі. В людях, в їх відчувані,
в їх відносинах до себе і до природи…
Панас Мирний, “Хіба ривуть воли, як ясла повні?”
ПОЛЬОВА
ЦАРІВНА
На дворі весна в повні. Куди неглянь — скрізь розвернулося, роспустилося, зацвіло пишним цвітом. Ясне сонце, тепле й приязне, ще невспіло наложити палючих слідів на землю: як на великдень дівчина, красуєця вона в своїм роскішнім убранні... Поле — що безкрає море — скільки зглянеш — розіслало зилений килим, аж сміється в очах. Над ним синім шатром розіпялось небо — ні плямочки, ні хмарочки, чисте, прозоре — погляд так і тоне... З неба, як ростоплене золото, льється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає соняшна хвиля; під хвилею спіє хліборобська доля... Лигенький вітрец подихав з теплого краю, перебігав з нивки на нивку, живив, освіжав кожну билинку... І ведуть вони між собою тихутаємну розмову: чутно тільки шелист жита, травиці...
Використане джерело: https://naurok.com.ua/konspekt-redaguvannya-tekstu-z-orfografichnimi-pomilkami-vikoristannya-orfografichnogo-slovnika-dlya-perevirki-napisannya-sliv-ta-h-form-145637.html, https://www.youtube.com/watch?v=BF3kqDmr8yA.
2)Українська література11 клас
Тема: Позакласне читання. Поезії Миколи Воробйова. "Ліс", "По вечірній дорозі".
3) Українська література 7 клас
Тема: Жіноча доля у творах Т.Шевченка: "Сон", "У нашім раї на землі...". Поема "Катерина".
Завдання: Читати виразно. Проаналізувати одну з поезій ( на вибір).
- Поетичні твори В. Стуса — зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці.
- Чи поділяєш ти переконання авторки « Що ж це виходить? Зрадити в житті державу – злочин, а людину - можна?» ("Маруся Чурай" Л.Костенко).
- Високе гуманістичне звучання творів Г.Тютюнника.
5)Українська мова 8 клас
Тема: РМ.Усний твір-опис пам'ятки історії і культури за картиною в публіцистичному стилі.
Завдання: Перейдіть за посиланням: https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-rozvitok-movlennya-usniy-tvir-opis-pam-yatok-istori-ta-kulturi-za-kartinoyu-v-publicistichnomu-stili-za-prostim-abo-skladnim-planom-188363.html, складіть твір - опис за картиною (усно).
Використане джерело: https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-rozvitok-movlennya-usniy-tvir-opis-pam-yatok-istori-ta-kulturi-za-kartinoyu-v-publicistichnomu-stili-za-prostim-abo-skladnim-planom-188363.html.
6)Українська література 8 клас
Тема: РМ №4. Літературно - критичний твір на одну з тем (письмово):
1) "Мої роздуми над учинками героїв "Сто тисяч" І.Карпенка - Карого;
2)"Життя - це театр..."( за творчістю І.Карпенка - Карого);
3) "Моральні чесноти, які я ціную в людях" (за вивченими творами).
Завдання: Написати твір на одну із поданих тем.
Тема: РМ. Характеристика головної героїні поеми Т.Г.Шевченка "Катерина". Завдання: Запишіть у зошит характеристику головної героїні поеми.
3) Українська література 7 клас
Тема: Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами речення та розділові знаки при них.
Завдання: Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=8nJ-IQREqDs, виконайте завдання на 5:20 відео (скласти і записати речення за кожною схемою - 4 речення).
6) Українська література 8 клас
Тема: Позакласне читання. Сенченко І. "Діамантовий берег", "Руді вовки", "Чорна брама".
Завдання: Прочитати (на вибір).
Немає коментарів:
Дописати коментар