субота, 19 березня 2022 р.

21.03.-24.03.2022 Завдання для 7,8,9,11кл.

 


Зворотній зв'язок, ваші запитання та виконані завдання відправляйте на мою електронну пошту: lasyrija@gmail.com 

або на вайбер 050 138 2423 



Понеділок 21.03.2022

1)Українська мова 9 клас
ТемаКонтрольний вибірковий переказ тексту художнього стилю (на основі кількох джерел).

Завдання
 - Прочитати тексти. Визначити стиль, тип, жанр, тему й основну думку кожного. Що об'єднує їх? З якою метою автор увів у перший текст пряму мову? Як можна їх передати в переказі?
  -  Висловити свою позицію щодо композиції кож­ного висловлювання. Виділити з текстів головну інформацію для розкриття теми вибіркового переказу й усно виголосити її.

Текст № 1

Дід — це жива мудрість, неписана історія нашого народу. На своїх зі­гнутих плечах несуть діди стільки краси й ніжності, що може позаздрити їм будь-хто.

І коли в автобусі я бачу сідоглавого предка мого з в'язанкою бубликів, я чомусь думаю: зараз прийде в хату, добуде свій нехитрий гостинець і скаже своєму Іванкові: «А глянь, що я приніс від зайця...» Він посадить своє чорняве чи біляве онучатко, і воно, роззявивши ротика, слухатиме його простодушні оповіді, у яких переплететься дійсність і фантазія. І колись обов'язково про­кинеться в його душі дідова краса, і живитиме його дідова мудрість і дідова мова (За В. Симоненком).

Текст № 2

Досвід, отриманий у спадок від своїх бабусь, залишається золотим набут­ком на все життя. Ще змалечку ці мудрі вчителі виховували в дітей любов до рукодільництва, господарських навичок. Споконвіків у нашого народу це було традицією, сталим неписаним законом.

Нерідко бабусі є творцями легенд, казок, прислів'їв та приповідок. «Ти­сячі речей,— писав Іван Франко,— у житті забудете, а тих хвилин, коли вам люба мама чи бабуся оповідали байки, не забудете до смерті».

Один із сучасних народознавців писав, що після проспіваної пісні, роз­казаного оповідання чи казки виконавці уточнювали: «То мене бабуся на­вчили». Те саме стосується і найрізноманітніших видів виробничих занять, і художніх промислів. Від бабці навчилась онучка прясти й ткати, плести, шити й вишивати, садити й вирощувати квіти, білити хату, працювати в го­роді, виховувати немовлят.

Часто бабуся заміняла неньку й батька, особливо в повоєнні роки, коли чимало дітей залишилося без рідних (За В. Скуратівським).

Текст № З

Кожна людина і кожний народ має свої святині. До цих святощів зарахо­вуємо і пошану до матері. Вона дала нам життя, виростила й виховала.

Коротке це слово — мама, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Усе її життя з серця б'є великим невичерпним джерелом безко­рислива любов до своїх дітей. Усе її життя — це терпіння, безмежна само­пожертва, пробачення провини.

Мати... Це перше слово, яке з радістю та усмішкою вимовляє дитина. Мама — це те слово, яке найчастіше повторює людина в хвилини страж­дання й горя.

Поняття про щастя, добро і ласку нерозривно пов'язані в нас з образом найдорожчої людини — Матері.

А мамина колискова звучить найніжнішою музикою і тоді, коли посріб­ляться наші скроні. Вона з нами завжди, з тієї миті, коли ми починаємо відчувати себе. Слово «матір» є символом усіх людських вартостей. Не мав би світ стільки геніїв, стільки великих мужів, якби над їхнім дитинством не тремтіло б серце матері.

Благословенна ж будь, Українська мати, усюди й завжди! (За Н. Дмитровською).


Опрацювання пам'ятки

 - Розглянути пам'ятку «Як готуватися до вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кількох джерел)». Запам'ятати особливості побудови вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кіль­кох джерел).


ПАМ'ЯТКА

«Як готуватися до вибіркового переказу текстів художнього стилю (на основі кількох джерел)»

  1. Прочитати тексти.
  2. Визначити стиль, тип і жанр мовлення кожного тексту.
  3. Скласти складний план відповідно до теми і змісту висловлювання.
  4. Виділити найважливішу інформацію в текстах, необхідну для переказу.
  5. Подумки відкинути другорядне.
  1. Викладати матеріал послідовно.
  2. Не скорочувати текст надмірно.
  3. Слід пам'ятати про причиново-наслідкові зв'язки та зображувально-ви­ражальні особливості висловлювання.
 Д/з. Скласти складний план, записати переказ на чернетці.


2)Українська мова 11 клас
ТемаПравила переносу та скорочення слів.

Завдання: Перегляньте презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-skladopodil-i-pravila-perenosu-sliv-z-ryadka-v-ryadok-grafichne-skorochennya-sliv-198013.html, 3- й слайд занотуйте в конспект. Виконайте с/р ( в зошит, 4 слайд). Ознайомтесь із 6 слайдом, виконайте завдання на 7 слайді.

3)Українська мова 8 клас
ТемаРозділові знаки в однорідних членах речення.

ЗавданняВиконайте впр.7,8 на стор. 163.

4)Українська мова 7 клас
ТемаИ та і в кінці прислівників.

ЗавданняПерейдіть за посиланнямhttps://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-z-temi-i-ta-i-v-kinci-prislivnikiv-102144.html, виконайте завдання ( письмово) на 2, 5, 11сл.

5) Українська  література11 клас
Тема: "Листи до матері з неволі" Валерія Марченка.
Завдання:

6)Українська література 8 клас
ТемаЗасоби сатиричного змалювання образів у трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».

ЗавданняПерейдіть за посиланням https://ukrlit.net/lesson/8klas_1/38.html, випишіть засоби сатири І.Карпенка- Карого "Сто тисяч".


Вівторок 22.03.2022


1)Українська мова 11 клас
ТемаРедагування тексту з орфографічними помилками.

Завдання
 -Розгляньте таблицю, доповніть її, наведіть кілька прикладів та поясніть свої міркування.


“Норми літературної мови”

Назва норми

Характеристика норми

Орфоепічні

Регулюють правильну вимову звуків, звукосполучень і наголос у словах

Орфографічні

Лексичні

Регулюють вживання слів у властивих їм значеннях

Граматичні

Регулюють правильне творення слів, уживання форм слів, побудову слів і речень

Стилістичні

Регулюють уживання слів відповідно до змісту та стилю мовлення

Пунктуаційні

Регулюють вживання розділових знаків у реченнях

  - Подивіться невеличкий відеоролик про ті орфографічні помилки, що трапляються найчастіше, за версією О.Авраменка: https://www.youtube.com/watch?v=BF3kqDmr8yA.

 - Спробуйте відредагувати тексти, використовуючи орфографічні правила.

Тексти для редагування:

Ольга Кобиляньська,
“Миланхолійний вальс”

Неможу слухати миланхолійної музики. А вже най менше такої, що преваблює зразу душу ясними, до танцю визиваючими грациозними звуками, а від так, зрікаючися їх незамітно, льється лиш одною широкою струєю смутку! Я роспадаюся тоді в чуття і неможу опертися настроєві сумному, мов креповий флер, якого позбутися мені нетак лехко.  За те, як пронесется музика блиску, я подвійно живу. Обнімала би тоді цілий сьвіт, заявляючі далеко-широко, що музика грає! І класичну музику люблю. Навчила мене її розуміти і відгадувати по “мотвах”, одна з моїх товарищок, якої душа не мов складалася з тонів і була сама олицетворина музика. Вона вічно шукала гармоніі. В людях, в їх відчувані, в їх відносинах до себе і до природи…

 Панас Мирний, “Хіба ривуть воли, як ясла повні?”

ПОЛЬОВА ЦАРІВНА

На дворі весна в повні. Куди неглянь — скрізь розвернулося, роспустилося, зацвіло пишним цвітом. Ясне сонце, тепле й приязне, ще невспіло наложити палючих слідів на землю: як на великдень дівчина, красуєця вона в своїм роскішнім убранні... Поле — що безкрає море — скільки зглянеш — розіслало зилений килим, аж сміється в очах. Над ним синім шатром розіпялось небо — ні плямочки, ні хмарочки, чисте, прозоре — погляд так і тоне... З неба, як ростоплене золото, льється на землю блискучий світ сонця; на ланах грає соняшна хвиля; під хвилею спіє хліборобська доля... Лигенький вітрец подихав з теплого краю, перебігав з нивки на нивку, живив, освіжав кожну билинку... І ведуть вони між собою тихутаємну розмову: чутно тільки шелист жита, травиці... 

Використане джерело: https://naurok.com.ua/konspekt-redaguvannya-tekstu-z-orfografichnimi-pomilkami-vikoristannya-orfografichnogo-slovnika-dlya-perevirki-napisannya-sliv-ta-h-form-145637.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=BF3kqDmr8yA.




2)Українська  література11 клас

Тема: Позакласне читання. Поезії Миколи Воробйова. "Ліс", "По вечірній дорозі".

Завдання: Прочитайте поезії, напишіть свої враження. 
Підготуйтесь до контрольної роботи.

3) Українська  література 7 клас

Тема:Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. 

Завдання: Перейдіть за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=E7uUj-ok2P4 головне законспектуйте. 

Використане джерело: https://www.youtube.com/watch?v=E7uUj-ok2P4.

4) Українська мова 8 клас
Тема: Розділові знаки в однорідних членах речення.
Завдання: Виконайте впр.9 на стор.164 ( підручник).

5) )Українська мова 9 клас
ТемаКонтрольний вибірковий переказ тексту художнього стилю.
Завдання: Прочитати тексти за посиланням https://uchika.in.ua/vstup-1-god-rozvitok-ukrayinsekoyi-movi.html?page=4, написати за планом вибірковий текст художнього стилю.

6) Українська література 9 клас

Тема:  Жіноча доля у творах Т.Шевченка: "Сон", "У нашім раї на землі...". Поема "Катерина".

Завдання: Читати виразно. Проаналізувати одну з поезій ( на вибір).


 Середа 23.03.2022
1) Українська мова 7 клас
Тема: Букви н та нн у прислівниках.
ЗавданняПерейдіть за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=4VtEgtE,
виконайте впр. 440 на стор.202.

2) Українська мова 9 клас
ТемаТире у безсполучниковому складному реченні.
Завдання:Перейдіть за посиланням, ознайомтесь https://www.youtube.com/watch?v=tEfBETVaBN8, виконайте впр.311 стор.175 (підручник).

3)  Українська мова 11 клас
ТемаРМ №38. Бібліографія. Анотація.

Завдання: Перейдіть за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=SFsd7PLFfPs, ознайомтесь. Скласти анотацію на улюблену книгу.

4) Українська  література11 клас
Тема: Контрольна робота. Письмовий твір за творчістю Гр. Тютюнника, Л.Костенко, В.Стуса.
ЗавданняНапишіть  твір-роздум на одну з тем:
  1. Поетичні твори В. Стуса — зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці.
  2. Чи поділяєш ти переконання авторки « Що ж це виходить? Зрадити в житті державу – злочин, а людину - можна?» ("Маруся Чурай" Л.Костенко).
  3. Високе гуманістичне звучання творів Г.Тютюнника.

5)Українська мова 8 клас

Тема: РМ.Усний твір-опис пам'ятки історії і культури за картиною в публіцистичному стилі.

Завдання: Перейдіть за посиланням: https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-rozvitok-movlennya-usniy-tvir-opis-pam-yatok-istori-ta-kulturi-za-kartinoyu-v-publicistichnomu-stili-za-prostim-abo-skladnim-planom-188363.html, складіть твір - опис за картиною (усно).

Використане джерело:  https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-rozvitok-movlennya-usniy-tvir-opis-pam-yatok-istori-ta-kulturi-za-kartinoyu-v-publicistichnomu-stili-za-prostim-abo-skladnim-planom-188363.html.

6)Українська література 8 клас

Тема: РМ №4. Літературно - критичний твір на одну з тем (письмово):

1) "Мої роздуми над учинками героїв "Сто тисяч" І.Карпенка - Карого;

2)"Життя - це театр..."( за творчістю І.Карпенка - Карого);

3) "Моральні чесноти, які я ціную в людях" (за вивченими творами).

Завдання: Написати твір на одну із поданих тем.

Четвер 24.03.2022

1) Українська мова 9 клас
ТемаБезсполучникові складні речення, синонімічні до сполучникових складносурядних і  до сполучникових складнопідрядних речень.

Завдання: Виконайте впр. 315. стор.176 ( підручник).
2) Українська література 9 клас

Тема: РМ. Характеристика головної героїні поеми Т.Г.Шевченка "Катерина".          ЗавданняЗапишіть у зошит характеристику головної героїні поеми.

3) Українська  література 7 клас

Тема:В. Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина?». Загальнолюдські цінності та ідеї. 

Завдання Перейдіть за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=A8SMKhCsMow.Скласти сенкан до слова «людина».Написати твір-роздум «Чи легко бути людиною?».
Використані джерела:  https://www.youtube.com/watch?v=A8SMKhCsMow.

4) Українська мова 11 клас
ТемаУживання слів у переносному значенні, синонімів,
антонімів, омонімів у текстах різних стилів.

Завдання: Виконайте впр.348 на стор.250.
5) Українська мова 8 клас

Тема: Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами речення та розділові знаки при них.

Завдання: Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=8nJ-IQREqDs, виконайте завдання на 5:20 відео (скласти і записати речення за кожною схемою - 4 речення).

6) Українська література 8 клас

Тема: Позакласне читання. Сенченко І. "Діамантовий берег", "Руді вовки", "Чорна брама".

Завдання: Прочитати (на вибір).

7) Українська література 11 клас
Тема: Літературний процес 50 - х -  90-х рр.ХХ ст. Жанрова й тематична специфіка. Причини звернення до історичної тематики.
Завдання: Написати реферат на подану тему.

Немає коментарів:

Дописати коментар